Tu sa zobrazí logo

 

Karosa C744.1902 - kúpa

  Kúpa

C744.1902

(12/2013) A už je moja! Mať 700-vkový kĺbák bol môj tajný a nesplnený sen. Ale v lete 2013 som sa spoznal s teraz už bývalým majiteľom a odvtedy som sa stále viac pohrával s myšlienkou pridať do zbierky práve tento autobus.

C744.1902

(12/2013) Vyrážame na cestu. Studený motor spôsobuje dymovú clonu. Ale aj to dáme do poriadku. Motory LIAZ mám rád a aj ich rád opravujem.

C744.1902

(12/2013) Ešte prejdeme niekoľko križovatiek v Českých Budějoviciach, kým sa dostaneme k miestu, odkiaľ vyzdvihneme pár náhradných dielov.

C744.1902

(12/2013) Pôvodne krátka zastávka sa natiahla na dlhšie. Nefungovali totiž prístroje (ako inak, u 700viek sa z toho stáva v mojom prípade asi tradícia) a kúrenie. Vzhľadom na chladné počasie som neplánoval mrznúť. Prístroje som sprevádzkoval pomerne rýchlo, ale kúrenie nám dalo zabrať. Napokon sa podarilo spojazdniť všetky radiátory v salóne cestujúcich a pod sedačkou vodiča. Iba kúrenie v prednej stene nespolupracovalo.

C744.1902

(12/2013) Pohľad do zrkadla kĺbového autobusu je fakt skvelý. Ja mám kĺbáky fakt veľmi rád!!!

C744.1902

(12/2013) Po obede som nastavil navigáciu, ktorá slúžila aj ako rýchlomer a môžeme vyraziť.

C744.1902

(12/2013) Vyrážame na zhruba 700 km dlhú cestu domov cez dva štáty. Pritom na území Českej republiky sme si museli vystačiť iba s nespoplatnenými okreskami.

C744.1902

(12/2013) Slniečko sa po chvíli jazdy začalo schovávať do hmly. Vzhľadom na dlhú cestu do cieľa som z toho rozhodne nemal radosť.

C744.1902

(12/2013) Cesta po okreskách pomaly ale isto ubiehala. Sychravé počasie zatiaľ nevadilo, cesta bola OK.

C744.1902

(12/2013) V týchto miestach už ale bolo treba veľmi sledovať cestu, keďže mrzlo a bola mokrá. Škoda, že tu nesvietilo slniečko. Bola by to iná nádhera.

C744.1902

(12/2013) Jedna z viacerých zastávok potrebných zvyčajne k nastaveniu nového cieľa na navigácii, vystretiu sa a umytiu špinavých skiel či svetiel.

C744.1902

(12/2013) Nasledovali ďalšie a ďalšie zastávky, zvyčajne na čistenie skla a jedna výrazne dlhšia pri vybavovaní slovenského mýta. Krátko po prekročení slovenskej hranice nás vítal krásny ohňostroj.

C744.1902

(12/2013) Kĺbák, noc, jediná lampa a značka slepá cesta. Nie práve najlepšia kombinácia. Opatrne a pomaly sa mi podarilo otočiť. Odbočil som z diaľnice, lebo sa mi za jazdy otvoril zle dovrený kryt motora a vybil sa mi mobil. Nechcel som, aby nás na krajnici niekto v tej hmle nabúral. Bolo treba zatvoriť kryt motora, vymeniť baterku v mobile a znovu nastavovať navigáciu.

C744.1902

(12/2013) Posledná zastávka. Keď som zastal, v prednom radiátore kúrenia zabublalo a začal som tušiť, prečo celú cestu nekúril. Po niekoľký krát som tak musel dolievať vodu a odvzdušňovať. Ale celkom som nemrzol, radiátor pod sedadlom vodiča piekol naplno. Tak som mal jednu nohu temer uvarenú a na druhú mi bolo zima. To sa tak nejako vyrovná.

C744.1902

(12/2013) Konečne doma. Po 695 km a vyčerpávajúcich cca 11 hodinách jazdy. Ale už sú obidve Karosy pekne po hromade.

© 06.01.2014