Tu sa zobrazí logo

 

Karosa ŠL 11 - história


Pri renovácii môjho prvého autobusu som sa veľa naučil, podarilo sa mi zohnať mnoho dielov naviac a získať cenné kontakty. A keďže som vždy sníval o mestskom autobuse, tak padlo rozhodnutie zrenovovať ešte jeden mestský autobus. Preto som začal zháňať ďalší "stavebný materiál" a čírou náhodou som narazil na vzácny autobus Karosa ŠL 11 typ 1305. Autobusy ŠL 11 sa začali v malých počtoch, ale už sériovo vyrábať v roku 1970 a z rovnakého roku pochádza aj tento môj autobus.

  História autobusu

ŠL 11

(12/2012) Podaril sa mi malý zázrak a zohnal som Karosu ŠL 11 typ 1305 z roku 1970. Pre mňa skvelou správou bolo, že k autobusu stále existoval pôvodný technický preukaz (knižka), ktorý dokladuje kompletnú históriu autobusu od výroby. Je síce trochu rozmočený, ale stále čitateľný. A ako výhodu vnímam aj absenciu platného techického preukazu so značkami. Odpadá zbytočný a nezmyselný problém s úradmi, papierovaním a platenie povinného zmluvného poistenia.

  Časová os zmien

12/1970 Výroba autobusu v Karose Vysoké mýto.
12/1970 Prihlásenie na prvého majiteľa ČSAD Banská Bystrica
08/1976 Prevedená GO celého autobusu
06/1978 Zmena majiteľa na ZŤS n.p. Detva
08/1978 Výmena motora
08/1980 Výmena motora
04/1987 Výmena motora a rámu autobusu
12/1987 Zmena majiteľa na TJ Družstevník
01/1992 Prevedená GO celého autobusu
12/2004 Stará ŠPZ nebola vymenená za EČ, preto na polícii autobus automaticky vyradili z evidencie
12/2012 Zakúpenie a prevoz k aktuálnemu majiteľovi


© 25.01.2013