Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

Felicia - motory

  VŠEOBECNE

Viem, že mnohé krivky je možné nájsť na viacerých miestach, ale moje sú na jednom mieste a v rovnakej mierke, takže je ľahké ich navzájom porovnať. Obrázky sú aktívne, takže je možné kliknúť na náhľady a získate viac ako trojnásobnú veľkosť.

Krivky sú v grafoch podelené podľa jednotlivých modelov a zároveň sú oddelene naftové a benzínové motory. Myslím, že takto je to fér, nakoľko benzínové a naftové verzie sú rozdielne sprevodované. Odporúčam sa pozerať skôr na samotný priebeh kriviek výkonu a točivého momentu v najčastejšie využívaných otáčkach, než len na maximum, udávané výrobcom.

  VŠETKY MOTORY
 
  Krátky komentár

U prvých modelov Felicie bol v ponuke slabší motor 1,3 BMM / 40 kW a silnejší 1,3 BMM / 50 kW. Ako z grafu vidno, navzájom sa mierne odlišujú točivým momentom v celom spektre otáčok. Výkon je v bežne používanom spektre otáčok taktiež iba mierne odlišný, vo vyšších otáčkach už ale slabší motor citeľne stráca. Dynamike 50 kW motora pridáva aj ľahšie sprevodovanie.

Od MR '97 sa do Felicie montuje vylepšená dvojica motorov 1,3 MPI / 40 kW a 1,3 MPI / 50 kW. Oproti predošlej dvojici sa vyznačujú viacbodovým vstrekovaním paliva, vďaka ktorému poklesla spotreba a zároveň priaznivo narástol točivý moment. Taktiež jeho priebeh má vhodnejšiu charakteristiku, nakoľko maximum sa dosahuje už v bežne používanom spektre otáčok. Ideálnym motorm pre Feliciu je podľa mňa práve 50 kW verzia motora MPI.

Pre náročnejších vodičov je k dispozícii najsilnejší motor z ponuky 1,6 MPI / 55 kW. Tento motor poskytuje Felicii slušnú dynamiku, mý sýty zvuk ale o čosi vyššiu spotrebu než motory 1,3. Pri pohľad na krivku výkonu ale aj na krivku točivého momentu je jasné, že vzhľadom na hmotnosť Felicie je to vytrvalý "športovec".

Ponuka motorov Felicie je chudobnejšia, tak je v jednom grafe aj jedna naftová verzia. Vznetové motory zastupuje neprepĺňaný motor 1,9 D / 47 kW s nepriamym vstrekom nafty. Ako pri pohľade na grafy vidno, nie je to úplne typický vznetový motor, krivky pripomínajú niečo medzi benzínom a naftou. Tento motor prepožičiava Felicii priemernú dynamiku, je ho v interiéri celkom počuť, na druhej strane sa odmení nižšou spotrebou a najmä veľkou životnosťou.

 

© 25.10.2004