Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

Superb - motory

  VŠEOBECNE

Viem, že mnohé krivky je možné nájsť na viacerých miestach, ale moje sú na jednom mieste a v rovnakej mierke, takže je ľahké ich navzájom porovnať. Obrázky sú aktívne, takže je možné kliknúť na náhľady a získate viac ako trojnásobnú veľkosť.

Krivky sú v grafoch podelené podľa jednotlivých modelov a zároveň sú oddelene naftové a benzínové motory. Myslím, že takto je to fér, nakoľko benzínové a naftové verzie sú rozdielne sprevodované. Odporúčam sa pozerať skôr na samotný priebeh kriviek výkonu a točivého momentu v najčastejšie využívaných otáčkach, než len na maximum, udávané výrobcom.

  BENZÍNOVÉ MOTORY
 
  Krátky komentár

Ponuka benzínových motorov je pomerne chudobná. Základným motorom je štvorvalec 2,0 MPI / 85 kW. Tento osvedčený motor neposkytuje Superbu excelentné dynamické parametre, ale nenáročným vodičom bude určite vyhovovať.

Zrejme ideálym motorom je prepĺňaný štvorvalec 1,8 T / 110 kW, ktorý má pre Superb dostatočný výkon a priaznivú spotrebu. Taktiež disponuje vysokým točivým momentom s priaznivým priebehom.

Najsilnejším motorom, ktorý poháňa superb je vidlicový šesťvalec 2,8 V6 / 142 kW. Jedná sa taktiež o osvedčený motor, ktorý má vzhľadom na svoj objem pomerne nízky výkon a priebeh výkonu a točivého momentu nie je úplne ideálny. Superbu však udeľuje solídny temperament a poskytuje príjemnú zvukovú kulisu pri relatívne prijateľnej spotrebe.

 
  NAFTOVÉ MOTORY
 
  Krátky komentár

Základ tvorí prpĺňaný vznetový štvorvalec 1,9 TDI / 74 kW, ktorý uďeľuje Superbu len priemerný temperament. Kto však hľadí hlavne na cenu, ten by mohol byť s touto motorizáciou spokojný. Navyše má takýto Superb mimoriadne priaznivú spotrebu.

Zlatým stredom je silnejšia verzia 1,9 TDI / 96 kW. Väčšine priaznivcov naftových motorov bude určite vyhovovať, vzľadom na dostatočný výkon aj točivý moment. Spotreba je oproti slabšej verzii len o málo vyššia.

Zážitkom je jazda s o šesťvalcovým prepĺňaným motorom 2,5 TDI / 120 kW. Ten vďaka počtu valcov okoreňuje jazdu príjemným zvukom, má viac ako dostatočný výkon a krásny točivý moment. Mimochodom najväčší točivý moment zo všetkých motorov montovaných do sériových vozidiel Škoda. Malou chybičkou tohoto motora je pomerne výrazná turbo-diera (v kombinácii s automatickou prevodovkou sa neprejavuje).

Motor 2,5 TDI / 114 kW je predchodcom svojho silnejšieho kolegu a ako vidno podľa grafov, úprava mu pomohla. Priaznivo sa prejavila na priebehu a veľkosti točivého momentu. Priebeh krivky výkonu je temer identický, zmenilo sa iba maximum.

 

© 25.10.2004