Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

Koncernové motory

  VŠEOBECNE

     Som priaznivcom značky Škoda a zbieram krivky výkonu a točivého momentu motorov použitých vo vozidlách značky Škoda. Rozhodol som sa podeliť o ne aj s vami. Viem, že všetky krivky sú aj na stránke Škodovky, ale moje sú v rovnakej mierke, takže je ľahké ich navzájom porovnať. Obrázky sú aktívne, takže je možné kliknúť na náhľady a získate viac ako trojnásobnú veľkosť. Na požiadanie vám krivky viem zaslať aj vo väčšom rozlíšení, prípadne aj iné, vami zvolené, kombinácie.

Oproti predošlej verzii mojej stránky došlo k niekoľkým zmenám. Krivky sú v grafoch podelené už podľa jednotlivých modelov a zároveň sú oddelene naftové a benzínové motory. Myslím, že takto je to fér, nakoľko benzínové a naftové verzie sú rozdielne sprevodované.

  MOTOR 1,4 TSI
 
  Krátky komentár

Mimoriadne zaujímavý motor 1,4 TSI / 125 kW, ktorý sa má objaviť pod kapotou Golfu GT. Tento motor je zaujímavý hneď z niekoľkých dôvodov. Asi najzaujímavejšia je skutočnosť, že motor je prepĺňaný súčastne turbodúchadlom aj mechanickým kompresorom. Navyše konštruktéri použili priame vstrekovanie benzínu do valcov. Uvidíme, či sa potvrdí aj mimoriadne zaujímavá spotreba vzhľadom k vysokému výkonu.

Pre porovnanie som do grafu priložil krivky výkonu a točivého momentu motorov 1,8T / 110 kW, 2,0 FSI/110 kW a 2,0 TFSI / 147 kW.


© 22.01.2006