Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

Yeti - motory

  VŠEOBECNE

Viem, že mnohé krivky je možné nájsť na viacerých miestach, ale moje sú na jednom mieste a v rovnakej mierke, takže je ľahké ich navzájom porovnať. Obrázky sú aktívne, takže je možné kliknúť na náhľady a získate viac ako trojnásobnú veľkosť.

Krivky sú v grafoch podelené podľa jednotlivých modelov a zároveň sú oddelene naftové a benzínové motory. Myslím, že takto je to fér, nakoľko benzínové a naftové verzie sú rozdielne sprevodované. Odporúčam sa pozerať skôr na samotný priebeh kriviek výkonu a točivého momentu v najčastejšie využívaných otáčkach, než len na maximum, udávané výrobcom.

  BENZÍNOVÉ MOTORY
 
  Krátky komentár

Základná motorizácia 1,2 TSI / 77 kW je skutočne dôstojným základom. Točivý moment nadobúda maximum 175 N.m už v 1500 ot a nepoľavuje až do vyše 4000 ot. Vďaka tomu je to podľa môjho názoru veľmi príjemný motor, ktorý poskytuje veľmi dobrú akustiku a zároveň rozumnú dynamiku pri nízkej spotrebe. Na predbiehacie manévre s naloženým autom mu ale chýba trochu výkonu naviac.

Stredom palety motorov je 1,4 TSI / 90 kW, ktorý kvôli kombinácii dynamiky a spotreby odporúčam. V porovnaní s 1,2 TSI ponúka v najčastejšie používanom spektre otáčok o 4-7 kW naviac, pozitívom je ale výkonová špička, ktorá pri predbiehaní ponúka o príjemných 13 kW naviac. Na krivke výkonu vidieť, že motor 1,4 TSI je vybavený menším turbom, ktoré najviac pomáha v prvej polovici otáčkového spektra. Točivý moment je voči 1,2 TSI v celom spektre otáčok vyšší o príjemných 25 N.m.

Veľmi slušnú dynamiku ponúka motor 1,8 TSI / 118 kW, ktorý oproti 1,4 TSI ponúka už v 3000 ot. o cca 17 kW naviac. Pri predbiehaní v oblasti maxima výkonu je oproti 1,4 TSI k dispozícii až o 28 kW viac, navyše je tento maximálny výkon dostupný v pomerne širkom spektre cca 1200 otáčok. Krivka točivého momentu je typická pre turbomotor, nábeh je strmý a solídne maximum 250 N.m je dosahované vo veľmi širokom rozsahu otáčod od cca 1500 do 3500 ot. Skutočne vynikajúci priebeh.

 
  NAFTOVÉ MOTORY
 
  Krátky komentár

Ponuka naftových motorov je plná prekvapení.

Základom je prekvapivo 2,0 TDI / 81 kW, hoci u o čosi väčšej Octavie je solídnym základom len o trochu slabší motor 1,6 TDI 77 kW. Motor 2,0 TDI má do cca 2500 ot. rovnaký priebeh ako 1,6 TDI v Octavii a vo vyšších otáčkach dvojliter ponúka len o cca 5 kW viacej. Po stránke točivého momentu je maximum 1,6 TDI ako aj 2,0 TDI rovnakých 250 N.m, rozdiel je len v menej strmšom náraste a poklese točivého momentu u dvojlitra, čo v tejto oblasti znamená rozdiel iba 10 N.m v prospech 2,0 TDI. Preto ma celkom prekvapuje nasadenie tohoto motora do jediného modelu.

Strednou motorizáciou je 2,0 TDI / 103 kW, ktorý v porovnaní s priškrtenou základnou verziou (81 kW) ponúka pri 2000 ot. o 14 kW viac a pri 3000 ot. už o 18 kW naviac a maximum je až o 22 kW vyššie. Točivý moment je vyšší temer v celom spektre otáčok o masívnych 70 N.m A to je celkom zaujímavý rozdiel v prospech 103 kW verzie.

Druhým prekvapením je najvýkonnejší motor 2,0 TDI / 125 kW, ktorý je u Octavie vyhradený len pre verziu RS. Podľa kriviek je vidieť, že je to motor odvodený od slabšieho dvojlitra, lebo v nízkych otáčkach má výkon temer identický, pri 3000 ot. je rozdiel cca 12 kW a až s narastajúcimi otáčkami sú rozdiely výkonu výraznejšie (maximum je vyššie o 22 kW). Točivý moment je vyšší od cca 1600 ot a krásne je na krivke vidieť, že motor podáva svoje maximum a už nie je obmedzovaný ako 103 kW verzia.

 

© 15.07.2010