Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

2,0 FSI / 110 kW

  (10/2004)

Aj keď zatiaľ sa tento motor v Octavii neponúka, bol som naň veľmi zvedavý. Preto som využil možnosť vyskúšať ho v sesterskom modeli Audi A3. Preto okrem dojmov z jazdy uvediem aj veľmi stručne dojmy z auta. Pevne verím, že raz budem mať možnosť tento motor vyskúšať aj v Octavii.

Audi A3 po dizajnovej stránke komentovať nebudem, obrázky nech si každý pozrie sám, dodám len, že auto bolo vo výbave Ambition takže malo športový podvozok a športové sedadlá. Podvozok sa správal kultivovane, solídne filtroval nerovnosti a celkovo bola radosť týmto autom jazdiť. Horšie to už bolo so športovými sedadlami, ktoré mi pripadali trocu tvrdé. Za veľmi nešťastné považujem trojdverové prevedenie, ktoré prinieslo negatíva ako ťažké a veľké dvere, ktoré na užších miestach dosť zavadzajú. Taktiež nastupovanie a vystupovanie pre zadných cestujúcich bolo obtiažne.

Poďme však k tomu najzaujímavejšiemu, kvoli čomu som toto auto testoval. Je to motor 2,0 FSI / 110 kW. Hneď na úvod musím poznamenať, že vozidlo bolo vybavené automatickou prevodovkou Tiptronic. Radšej by som tento motor testoval s manuálnou prevodovkou, aby som s ním mal lepší kontakt. A zrejme by sa prejavil v ešte lepšom svetle než s automatom.

Prvé, čo ma na tomto motore po naštartovaní prekvapivo bola mimoriadna kultúra chodu. Čakal som typický ostrý chod motora FSI, ktorý bude vďaka väčšej kubatúre ešte výraznejší než u 1,6-ky FSI, ktorú som testoval pred časom v Golfe. Nič také sa však nekonalo a aj napriek studenému motoru dvojliter FSI bolo počuť len minimálne. Motor som krátkou jazdou po meste zahrial a za pomoci ručného radenia som už mimo mesta preveril celé spektrum otáčok až po obmedzovač. A opäť môžem len zopakovať, že zvuk to bol veľmi príjemný, ako v nižších otáčkach (kedy motor bolo sotva počuť), tak aj vo vyšších otáčkach. Nebol doprevádzaný žiadnymi nepríjemnými vibráciami. Po stránke dynamiky motor tiež veľmi potešil. Ochotne spolupracoval a zrýchľoval nie len vo vyšších otáčkach, ale aj v bežne používanom spektre do 3500 otáčok. Toto som taktiež nečakal vzhľadom na 4 ventily na valec.

Keď už ale v aute bol Tiptronic, nedalo mi, aby som ho pri predbiehaní nevyskúšal v automatickom režime. Až na nelogické manuálne radenie rýchlostí (vyššia rýchlosť sa radí posunutím páky vpred!) tejto prevodovke nemám čo vyčítať. V automatickom režime radila presne, ako by som očakával. Potešilo ma hlavne, že podradila už aj pri strednom zošliapnutí plynu a motor sa vytáčal do cca 3500 otáčok. Pri úplne zošliapnutom pedále plynu ale prevodovka radila na vyšší prevodový stupeň až pri 6.500 otáčkach a jazda bola mimoriadnym zážitkom. Jazdil som v mnohých autách s "automatom", ale tento bol snáď najlepší (až na to manuálne radenie). A pokiaľ je pravda to, že DSG je ešte lepšie, tak potom to DSG musí byť skutočne vynikajúca prevodovka!


© 25.10.2004