Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

Fabia II RS 1,4 TSI 132 kW

  (07/2010)

Fabie RS sa konečne začali objavovať u dealerov. A konečne s benzínovým motorom na rozdiel od predchádzajúcej generácie. A nie s hocijakým motorom.

Fabiu každý dobre pozná, takže popisovať jej vzhľad by bolo úplne zbytočné. Niekomu sa páči a niekomu zas nie. Po facelifte má ale Fabia priaznivcov zrejme viacej ako doposiaľ, nakoľko vzhľadu omladenie nepochybne pomohlo. Kritiku si tak Fabia zaslúži už len za vyššiu stavbu karosérie vzhľadom na jej šírku. Po nasadnutí za volant alebo na zadné sedadlá je však vonkajší vzhľad zabudnutý. Priestor, ktorý sa vďaka takémuto tvaru karosérie získal je rozhodne pozitívom a preváži miernu disproporciu vonkajších rozmerov.

Väčšinu z Vás ale zrejme zaujíma, ako Fabia II RS jazdí. Tak to nebudem zbytočne odďaľovať a hneď sa na to pozrieme.

Ako prvé musím spomenúť 7° dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG, nakoľko tá temer rovnako definuje jazdné vlastnosti Fabie RS, ako samotný motor či podvozok. Mám s automatickými prevodovkami bohaté skúsenosti, napriek tomu však nepatrím medzi ich fanatických priaznivcov. Preto som bol trochu sklamaný, keď Škoda oznámila, že Fabia II RS bude mať iba automat. Po niekoľkých dňoch jazdy s Fabiou však musím svoj názor na 7° DSG so suchými spojkami vo Fabii prehodnotiť. Pri pokojnej jazde sa totiž kultúra rozbehu a radenia dá prirovnať klasickej automatickej prevodovke s hydrodynamickým meničom momentu (HDM). A to je pre DSG skutočne veľká pochvala. Na rozdiel od konvenčného HDM automatu však DSG radí výrazne rýchlejšie. A táto vysoká rýchlosť radenia prevodových stupňov sa naplno prejaví hlavne pri prudšom zrýchľovaní. Rýchlosti sa v prevodovke striedajú neuveriteľne rýchlo a plynulo na seba nadväzujú. Je radosť počúvať, ako si motor pri takomto radení užíva. Aj pri pokojnom rozbehu je tak zrýchlenie auta výraznejšie, než by na DSG nezvyknutý vodič čakal.

Vo viacerých testoch Fabie s prevodovkou DSG som čítal o necitlivom rozbehu a o akomsi trhaní. Ja som takýto problém nezaznamenal. Som ale presvedčený, že problém rozbehu spočíva hlavne v necitlivom pridaní plynu v kombinácii s vysokým točivým momentom motora už pri nízkych otáčkach. Auto doslova vyskočí vpred, keďže motor má v zásobe veľkú porciu výkonu a pokiaľ vodič neuberie plyn, musí predné kolesá intenzívne krotiť protipreklzový systém. Mám však dojem, že je o čosi benevolentnejšie nastavený ako u bežných Fabií, nakoľko pri prudkej akcelerácii na suchom povrchu kolesá neustále popiskujú a sú na úplnej hranici trakcie.

Ak porovnám 7° DSG so suchými spojkami vo Fabii RS a 7° DSG so spojkami v olejovom kúpeli u Audi, tak rozbeh Fabie je spontánnejší a preklz spojky kratší.

Najlepšou vlastnosťou DSG vo Fabii RS je však úplné rozopnutie spojky pri státí na križovatke. K jej opätovnému zopnutiu dôjde až počas uvoľňovania brzdového pedálu. To som doposiaľ nezaznamenal u žiadnej automatickej prevodovky (HDM ani DSG). Majitelia klasickej prevodovky (HDM) určite dobre vedia, že ak zastavia na križovatke, tak prevodovka prenáša po celý čas na kolesá istú malú silu. Je preto nevyhnutné držať zošliapnutý brzdový pedál, aby sa auto nezačalo hýbať pomaly vpred. A samozrejme sa to prejaví aj na spotrebe, ktorá je vyššia, ako keď vyradia na neutrál. Preto som sa u každého DSG čudoval, prečo tak veľmi kopíruje v toto správanie sa HDM automatu a spojka je na križovatke neustále mierne zopnutá. V praxi to znamená zbytočné opotrebovávanie pomerne drahej dvojitej spojky a samozrejme aj vyššiu spotrebu paliva. Jediným riešením je na každej križovatke neustále vyraďovať voličom rýchlosť na neutrál a spotreba pri voľnobehu klesne z cca 1,4 l/h na 0,8 l/h. U Fabie našťastie tento problém už odstránili.

Logika radenia prevodovky je temer ideálna. Stačí len, aby sa vodič správal aspoň trochu predvídateľne. Čím viac stlačí plynový pedál, tým vyššie otáčky prevodovka zvolí na preradenie vyššieho prevodového stupňa. Napr. pri pokojnej jazde v režime „D“ už pri cca 1800 otáčkach prevodovka radí vyšší stupeň. V praxi tak dôjde k zaradeniu 6° pri rýchlosti 55 km/h a najvyšší 7° sa radí pri rýchlosti približne 70 km/h. Pri poklese rýchlosti nedôjde okamžite k podradeniu, ale sa využíva točivý moment motora na udržanie rýchlosti. S ľahkou Fabiou nemá motor ani pri takto nízkych otáčkach veľa práce. Až pri výraznejšom poklese otáčok, alebo ak je požadovaný vyšší výkon, prípadne stúpne jazdný odpor vozidla (napr. pri jazde do kopca), dôjde k podradeniu (aj priamo o viac stupňov) a celý tento proces trvá bez ohľadu na zaradený rýchlostný stupeň odhadom menej ako sekundu. Pri pokojnej jazde v režime „D“ sa otáčky zvyčajne pohybujú v rozpätí 1500-3000 ot. Naopak v režime „S“ sa ručička otáčkomeru vydáva až k červenému poľu.

Pri brzdení motorom prevodovka vzorne podraďuje. Brzdný účinok malého motora je mierny, takže ak je to potrebné, pre intenzívnejšie brzdenie odporúčam zaradiť režim „S“, ktorý drží otáčky motora vyššie, alebo využiť páčky pod volantom na manuálne radenie rýchlostí.

Jediným nedostatkom 7° DSG je fakt, že elektronika sa v záujme čo najnižšej spotreby snaží držať otáčky motora niekedy až príliš nízko. Pri jazde po meste ustálenou rýchlosťou motoru nevadí ani cca 1200 otáčok, pri zrýchľovaní v nízkych otáčkach však prevodovka občas „zabudne“ podradiť. Našťastie sa to stáva len zriedkavo, obvykle vtedy, keď vodič pridáva plyn len pomaly. Naopak, keď sú otáčky motora už vyššie (od cca 1800 ot), prevodovka už zbytočne nepodraďuje ak vodič pridá len menej plynu a nechá vyniknúť vysoký točivý moment motora.

Motor 1,4 TSI je zrejme to najzaujímavejšie, čo Fabia RS ponúka. Dovolím si ho označiť ako najvyspelejší motor súčasnosti a jeho technickú vyspelosť ocenila aj odborná porota v ankete Motor roka, kde sa stal tento rok absolútnym víťazom. Motor disponuje mechanickým kompresorom, turbodúchadlom a priamym vstrekovaním benzínu do spaľovacieho priestoru. Turbo je mazané olejom a chladené vodou, príjemným detailom je elektrické čerpadlo dochladzovania turbodúchadla, pokiaľ odstavíte auto s rozhorúčeným motorom. Krivku výkonu motora 1,4 TSI s ostatnými motormi vo Fabii môžete porovnať TU.

Ešte v roku 1999 pri predstavení Fabie I sme sa čudovali nad výkonom 74 kW u motora s objemom 1,4 l a dnes tu máme motor 1,4 l s nevídaným výkonom 132 kW. A výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu len 6,2 l/100 km. Nie sú ale udávaný výkon a spotreba príliš optimistické? Skutočne Fabia RS jazdí tak dobre, ako by sa od výkonu 132 kW dalo čakať?

Zvuk motora je po naštartovaní celkom príjemný, motor nevydáva také cvakanie, ako 2,0 TFSI v Octavii RS. Do interiéru zvuk motora preniká len minimálne. Rozbeh Fabii nečiní najmenší problém, motor vyletí do otáčok rýchlo a veľmi ochotne. Ešte aj mňa, ako majiteľa Octavie RS to prekvapilo. Takže si treba zvyknúť a plyn pri rozbehu pridať naozaj s citom, inak si vodiči v susednom pruhu budú myslieť, že sa s nimi chcete vždy naháňať. Motor má sily na rozdávanie temer od voľnobehu, ale kým sú otáčky pod cca 1600, motor v zábere posiela do interiéru nie práve najpríjemnejší basový zvuk. Nad touto hranicou je motor skutočne veľmi pružný a ponúka plynulo narastajúci záťah. Súčasne je tichý, bez ohľadu na to, či je práve v zábere, alebo len udržiava konštantnú rýchlosť.

Od približne 3000 otáčok začína postupne narastať hluk motora prenikajúci do interiéru a je ťažké ho presne popísať. Nie je odporný, ale ani ľúbozvučný. Proste je to hluk. Hvízdanie kompresora alebo turba však posádku neruší. S narastajúcimi otáčkami lineárne rastie výkon motora. Maximum výkonu nie je výrazné, takže motor ochotne zaberá až do červeného poľa. Takže šoférovať Fabiu RS je radosť a každý predbiehací manéver je ďalšia výzva, ktorú treba využiť. Predbiehanie je doslova hračka, stačí pridať plyn, dôjde k podradeniu a po malej chvíli môže vodič pomalšiemu vozidlu zakývať zadným stieračom. Celkovo pôsobí Fabia dojmom ľahkosti a svižnosti. Rýchlo sa rozbehne a aj napriek širším pneumatikám a nie veľmi vysokej hmotnosti sa auto veľmi ochotne a s ľahkosťou pohybuje aj po vyradení rýchlosti zotrvačnosťou vpred.

Vonkajší zvuk motora je pomerne decentný a bohužiaľ ani výfuk ho nijako nezvýrazňuje. Octavia RS má výfuk viac basovo naladený. Proste RS-a je podľa zvuku len obyčajná benzínová Fabia so štvorvalcom pod kapotou. Jedine pod plynom je počuť v exteriéri hvízdanie kompresora a vo vyšších otáčkach tichšie hvízdanie turbodúchadla, čo dodáva Fabii neobvyklý „sound“.

U moderných a výkonných motorov sme si už tak nejako zvykli, že spotreba udávaná výrobcom je zvyčajne na míle vzdialená od spotreby v reálnej prevádzke. Udávaná kombinovaná spotreba v prípade Fabie RS je podľa výrobcu len 6,2 litra. O to väčšie prekvapenie ma čakalo, keď som na prvú plnú nádrž najazdil 690 km. To zodpovedá priemernej spotrebe 6,5 l/100 km. U nezabehnutého auta, na ktoré si ešte len zvykám je to veľmi pekný výsledok. Ale rozoberme si spotrebu podrobnejšie. V prípade plynulej jazdy podľa predpisov po okreskách s dedinami bez zbytočného brzdenia nie je problém jazdiť so spotrebou okolo 5 litrov. Pri úspornej jazde čisto po meste sa dá zmestiť bez problémov do 8 litrov. Samozrejme spotreba je veľmi závislá na štýle jazdy. Takže ak si chcete poriadne užiť zrýchlenie na okreskách, motor si vysoký výkon nechá náležite zaplatiť. V takomto režime treba počítať so spotrebou do 10 litrov a v meste zaručene presiahnete hodnotu 12 litrov. Mne sa takáto dvojtvárnosť moderných TSI motorov mimoriadne páči, nakoľko si viem zvoliť štýl jazdy podľa aktuálnej nálady a mám radosť z nízkej spotreby alebo rýchlej jazdy. Ďalší vývoj mojej spotreby môžete sledovať TU.

Podvozok zaznamenal v porovnaní s bežnou Fabiou zníženie o 15 mm a hlavne citeľné pritvrdenie. Posádka tak pocíti aj to, čo by možno nechcela a vníma aj malé puklinky na ceste. Pri prejazde cez nerovnosti sa od kolies ozve tlmené buchnutie a posádka nerovnosť aj pocíti. Všetko je však v prijateľnej miere. Na druhej strane sú náklony v zákrutách malé a Fabia RS počúva na pokyny volantu veľmi ochotne a poslušne. Aj vo vysokej rýchlosti na diaľnici je podvozok stabilný a istý. Posilňovač riadenia nie je extrémne športový, skôr komfortný, vnímavý vodič zvyknutý na ľahšie ovládanie volantu však nebude ani u takto nastaveného posilňovača postrádať spätnú väzbu od riadenia. Len to chce trochu si zvyknúť. Horšie je to s hlukom 205 mm širokých odvaľujúcich sa kolies, ktorý na hrubšom asfalte preniká do interiéru viac, než by sa patrilo. Rovnako aj za dažďa je najmä na zadných sedadlách počuť vodu a kamienky odletujúce od kolies.

Na moje prekvapenie nedostala Fabia RS rovnaké predné brzdy, ako jej koncernoví súrodenci Polo GTI a Ibiza Cupra, ale má rovnako veľké predné aj zadné brzdy, ako Fabie so 77 kW motormi TSI a TDI. V praxi sa ale ukázalo, že nástup bŕzd je dostatočne ostrý a brzdný účinok je primeraný váhe a zameraniu auta. Čo je príjemné zistenie.

S Fabiou RS sú spojené aj isté zmeny, ktoré sa týkajú faceliftu Fabie II. A ten sa týka nie len vzhľadu a nových motorov, ale napríklad priniesol aj nové predné svetlá. Tlmené svetlá tvoria adaptívne projektorové halogénové svetlomety a vozovku za tmy osvetľujú veľmi dobre a relatívne homogénne. Natáčanie svetiel pracuje na jednotku a osvetľuje presne tú časť vozovky, na ktorú sa vodič pri jazde v zákrute pozerá. Diaľkové svetlá sú po facelifte tvorené samostatnými parabolami so žiarovkou, takže po zapnutí diaľkových svetiel na ceste citeľne pribudne svetla. Škoda len, že sa do ostrejších zákrut nenatáčajú aj diaľkové svetlá. Denné LED reflektory sú osadené v spodnej časti predného nárazníka a dodávajú predku Fabie zaujímavý vzhľad. Zapínajú sa spolu so zapaľovaním a sú viditeľné z ozaj veľkej vzdialenosti. Pokiaľ sú zapnuté tlmené svetlá, LED reflektory zníženou intenzitou plnia úlohu parkovačiek. Škoda len, že nie je možné mať v prednom nárazníku súčasne osadené LED denné svetlá, ako aj hmlovky.

Fabia RS dostala vynikajúci trojramenný multifunkčný volant s hrubším vencom potiahnutým perforovanou kožou, ktorý perfektne padne do ruky a ponúka za príplatok aj možnosť radenia rýchlostí páčkami pod volantom. Vzhľad je čisto subjektívna záležitosť, mne sa však volant páči. Škoda len, že ovládanie hlasitosti rádia valčekom na volante reaguje niekedy až na druhý „zúbok“. Tento neduh však bohato vyvažuje vynikajúce hlasové ovládanie systému rádia a telefónu, ktoré sa aktivuje stlačením valčeka na volante a reaguje na české pokyny. Každému, komu som systém hlasového ovládania predviedol bol príjemne prekvapený.

Štandardne dodávané autorádio Swing spolu s 8 reproduktormi dokáže po správnom nastavení ekvalizéra celkom príjemne ozvučiť interiér, ale ucho náročného audiofila nebude úplne spokojné. Rádio disponuje dvojicou tunerov, ktorým dodáva signál klasická prútová anténa na streche a anténa integrovaná v čelnom skle. Toto riešenie zabezpečuje dostatočne kvalitný príjem aj na miestach so slabším signálom. Nechýba ani podpora súborov MP3 a počas ich prehrávania je možné veľmi jednoducho zobrazovať informácie z ID3 tagov na veľkom displeji. A taktiež nechýba u FM rádia ani podpora zobrazovania Radio Text-u.

Automatická klimatizácia Climatronic dokáže v závislosti na požadovanej teplote v interiéri sama ovládať teplotu vyfukovaného vzduchu (to vie aj Climatic), ale navyše sám reguluje aj rýchlosť a smer vzduchu. Inak je klimatizácia dostatočne účinná a tichá, ventilátor je účinný možno až príliš. Ovládací panel klimatizácie je na dobrom mieste a po facelifte má aj veľmi peknú grafiku. Zamrzí len slabá aretácia oboch otočných ovládačov. Pri nastavovaní sa musím stále dívať na displej, aby som vedel, o koľko stupňov som zmenil teplotu, nakoľko podľa otáčania ovládačom to za jazdy príliš nepoznám.

Miesto za volantom poskytuje vodičovi dostatok priestoru a pokiaľ si správne nastaví sedadlo, tak nemá problém ani s vystupujúcim rohom stredového tunelu. Výhľad všetkými smermi je veľmi dobrý, A stĺpik nie je príliš mohutný a spätné zrkadlá rovnakej veľkosti poskytujú dostatočný výhľad za vozidlo. Vyššie postavy môžu mať trochu problém pri pohľade čelným sklom nahor na semafóry. Predpokladám však, že snáď každý bude mať predné sedadlo v najnižšej pozícii, kedy je tento problém minimálny. Meriam 183 cm a v porovnaní s Octaviou stratím počas dojazdu na križovatku výhľad na semafór len nepatrne skôr.

Pri čelnom skle musím spomenúť aj stierače. Nie sú tak elegantne ukryté pod čelným sklom, ako napr. u Octavie, ale vôbec to nevadí. Okno stierajú kvalitne a na dostatočnej ploche. Ostrekovače sklo pekne pokropia rozprášeným vejárom vody a príjemným detailom je, že stierače vždy počkajú, kým vodič nastrieka potrebné množstvo vody na sklo a až potom dôjde k prvému zotretiu skla. Menším nedostatkom je len stekanie vody zotretej z čelného skla cez bočné sklo vodičových dverí, častokrát presne popred spätné zrkadlo. Fabia neponúka dažďový senzor ani za príplatok, prekvapivo dobre však slúži aj štandardný cyklovač.

Prístrojový štít doznal s príchodom faceliftu Fabie II významných zmien. Okrem inovovanej grafiky a nových ručičiek, ktoré sa po zapnutí zapaľovania efektne pretočia na doraz a späť, sa zmenilo aj podsvietenie prístrojového štítu zo zelenej na príjemnú bielu. Najviac ma ale potešil inovovaný multifunkčný displej MaxiDot s vyšším rozlíšením, ktorý je zhodný s tým v Octavii. Ponúka aj „octaviácke“ zobrazenie údajov, čo je celkom príjemné zistenie. Veľká škoda, že u Fabie vypadla z menu možnosť meniť rôzne nastavenia vozidla (napr. automatické zamykanie a pod.). Oproti predfaceliftovému modelu Fabie pribudlo nastaviteľné zobrazenie aktuálnej rýchlosti číslom (je možné využiť pri jazde v krajinách, kde merajú rýchlosť v míľach). Asi najužitočnejšou novinkou je zobrazenie aktuálnej teploty motorového oleja, ktorá vodičovi prezradí, či je motor už skutočne dokonale zahriaty. Bežne totiž ručička teplomeru chladiacej kvapaliny ukazuje prevádzkových 90°C a olej má len cca 50°C.

Pohodlné nastupovanie do interiéru umožňujú bočné dvere, ktoré sa ľahko a v dostatočnom uhle otvárajú. Vďaka vyššie umiestneným sedákom je nastupovanie a vystupovanie skutočne veľmi pohodlné. Taktiež uloženie najmenšieho člena rodiny do autodesačky na zadnom sedadle je vďaka vyššej stavbe karosérie jednoduchou záležitosťou. Fabia je hlavne mestské auto, preto mimoriadne poteší, že predné, ale hlavne zadné dvere nie sú príliš dlhé (ako napr. u Octavie), čo výrazne uľahčuje situáciu pri parkovaní na úzkych parkovacích miestach nákupných centier. Pokiaľ dvere posádka nezatvára príliš silno, zvuk dverí je príjemný a nemuselo by sa zaň hanbiť ani auto o triedu väčšie.

Interiér je postavený pomerne robustne a posádku príjemne obklopuje a vytvára pocit bezpečia. A príjemne vonia novotou. Použité materiály sú kvalitné a dobre zlícované, hoci použitie mäkčených plastov sa nemuselo obmedziť len na hornú časť prístrojovej dosky. Strieborno lakované detaily z interiéru po facelifte zmizli úplne, interiér ale teraz pôsobí o čosi hodnotnejšie. V kombinácii s veľmi elegantným čiernym stropom však čierno-čierny interiér pôsobí trošku fádne. Ozvláštňujú ho tak jedine farebné logá RS vyšité na operadlách všetkých sedadiel.

Po ergonomickej stránke je priestor v dosahu vodiča vyriešený veľmi dobre a okrem vyššie spomínaného volantu musím pochváliť aj športové sedadlá, ktoré majú výrazné bočné vedenie a v zákrutách ponúkajú dobrú oporu tela. Predné sedadlá sú o niečo užšie, vďaka čomu veľmi dobre obopínajú telo, ale objemnejšie postavy môžu mať so sedadlami trochu problém. Radiaca páka je rovnako, ako u ostatných Fabií II, umiestnená trošku nižšie. Našťastie u automatickej prevodovky to vôbec nevadí, keďže sa volič rýchlostí nepožíva tak často, ako radiaca páka manuálnej prevodovky. Lakťová opierka je na výbornom mieste a je možné ju aj polohovať (meniť uhol jej sklonu) podľa potreby. V sklopenej polohe opierka trochu prekáža pri zapínaní bezpečnostných pásov na predných sedadlách a ovládaní ručnej brzdy.

Zadné sedadlá poskytujú dostatočný priestor pre dvojicu dospelých cestujúcich ako na šírku, tak aj na výšku. Pokiaľ vodič za volantom neleží, ale má správne nastavené predné sedadlo, tak majú vzadu cestujúci pasažieri dostatočný priestor aj pre nohy. Pri cestovaní na dlhšie trasy by sa ale určite dala využiť aj lakťová opierka, ktorá však v ponuke na rozdiel od minulej generácie chýba. Rodičov s malými deťmi naopak poteší s porovnaní s predošlou generáciou prítomnosť úchytov Isofix, ktorá umožňuje rýchle a jednoduché vyberanie a vkladanie autosedačky.

Ponuka odkladacích priestorov je vzhľadom na veľkosť auta uspokojivá. Najviac ma potešili odkladacie kapsy predných dverí, do ktorých ide umiestniť aj 1,5 l PET fľaša s nápojom a šikovná gumička, ktorá zabráni vypadávaniu papierov umiestnených v dverách. Zamrzí len chýbajúci priestor pre klasický popolník, do ktorého zvyknem odkladať odpadky. Príplatkový popolník v podobe akéhosi pohárika slúži rovnako dobre, je ale menší a zbytočne zaberá jeden otvor v držiaku pohárov. Odkladací priestor v lakťovej opierke príde vhod pri odkladaní drobných predmetov alebo nabíjačky. Schránka pred spolujazdcom je trochu plytká, palubná literatúra sa tam však s rezervou zmestí a ešte tam je možné za jazdy chladiť 0,5 litrový nápoj a čokoládu. Pozitívne však hodnotím menšiu odkladaciu schránku umiestnenú v hornej časti prístrojovky pred spolujazdcom, do ktorej sa výborne odkladajú drobné predmety ako napr. pero alebo žuvačky, ktoré by sa pri odkladaní do väčšej schránky určite rýchlo stratili celkom na dne pod väčšími predmetmi. Povinnou výbavou každého dobrého vodiča sú slnečné okuliare, ktoré sa dajú odložiť do stropnej priehradky. Reflexná vesta alebo držiak na navigáciu sa zase dajú odložiť do pomerne krátkych schránok pod prednými sedadlami.

Batožinový priestor liftbacku je pravidelne tvarovaný a dostatočne veľký na bežný nákup. Nákup z hypermarketu na 2 týždne pre trojčlennú domácnosť by sa tam ale zrejme nezmestil. Na Slovensku je v štandardnej výbave aj odkladací priestor za výrezmi kolies a pružná ohrádka na pravom boku, takže dokupovanie sieťok vzhľadom na podlahovú plochu ani nie je potrebné. Príjemný je aj priestor na odloženie výstražného trojuholníka v prahu 5. dverí. U Fabie I trojuholník nebolo kam odložiť. Príjemným detailom je aj možnosť umiestniť krycie plato do zníženej polohy alebo zasunúť za operadlá zadných sedadiel, aby neprekážalo. Chýba už len sieťka pod platom, kam by bolo možné odložiť napríklad dáždnik.

Z rozdielov oproti predošlej generácii Fabie by som chcel ešte spomenúť viečko palivovej nádrže, ktoré sa u vyšších výbav vrátane výbavy RS otvára vždy manuálne a zátku nádrže je možné otvoriť iba kľúčom od vozidla. Tento spôsob mi príde trochu nepraktický.

Fabia II RS je podarené malé auto s dostatočným priestorom pre posádku, so silným motorom a vynikajúcou automatickou prevodovkou. Podvozok má tvrdší a o čosi menej komfortný, ako u Octavie II RS, na opačnej strane je Fabia agilnejšia a poslušnejšia na ceste, Fabia je viac športová, taká malá motokára, s ktorou je radosť jazdiť. Prípadné otázky zodpoviem TU.


© 05.07.2010