Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

1,6 MPI / 75 kW

  (10/2004)

Otestoval som zelenú benzínovú Octaviu 1,6 MPI s výkonom 75 kW vo výbave Ambiente. Na tento test som bol skutočne veľmi zvedavý. Previezol som po trase, ktorá viedla väčšou časťou po meste a menšou po obchvate mesta. Túto trasu som zvolil hlavne preto, že ju dobre poznám. Chodím po nej do práce. Po naštartovaní ma studený motor príjemne prekvapil. Nebolo ho temer vôbec počuť a ani cítiť.

Vydali sme sa do mesta, kde Octavia predviedla, že rozbité a poplátané cesty jej vôbec nevadia a posádka sa môže tešiť z príjemnej jazdy nerušenej pazvukmi a ranami od podvozku. Pri prejazde križovatkami a ulicami som zistil, že tento motor sa skutočne dobre hodí do mesta, lebo sa ticho a ochotne rozbieha. Na rovnejších úsekoch a hlavne na obchvate som otestoval aj dynmiku. V nižších otáčkach by som mohol testovanú Octaviu dosť vzdialene prirovnať k 50 kW Fabii 1,4. Motor totiž vzhľadom k váhe auta poskytoval v nižších otáčkach dostatok sily. Pochopiteľným rozdielom je však vďaka vyššiemu výkonu aj vyššia maximálna rýchlosť. Dynamika vo vyšších otáčkach je však subjektívne lepšia, než u spomínaného motora 1,4. Auto v oblasti okolo 4000 otáčok citeľne ožilo.

Čiastočne som už načal otázku hluku. 1,6-ka nie je príliš hlučná ani v "starej" Octavii (Tour). Ale výborné odhlučnenie novej Octavie sa postaralo o skutočne príjemnú zvukovú kulisu tohoto motora. 1,6-ka sa nechala veľmi ochotne vytáčať aj do vyšších otáčok. Pri 4000 otáčkach by sa to stále dalo nazvať príjemné zvezenie bez zbytočného hluku. V blízkosti maxima otáčok bolo motor počuť už trocha viacej, ale za odmenu vodič dostal celkom dynamickú jazdu.

Na záver by som snáď mohol povedať, že Octavia s týmto motorom je veľmi rozumná alternatíva za rozumnú cenu, nad ktorou sa oplatí pouvažovať. A pokiaľ vlastníte napr. 50 kW Fabiu a nemáte prehnané nároky na dynamiku, určite budete veľmi spokojní. Výbavu a dojmy z auta nesúvisiace s motorom si môžete prečítať v ostatných článkoch.


© 25.10.2004