Tu sa zobrazí logo

 

Škoda

1,6 FSI / 85 kW

  (12/2004)

Jazdné vlastnosti podvozku, vzhľad interiéru a exteriéru popisovať nebudem. Moje dojmy nájdete v testoch ostatných Octavií. Určite tento článok čítate kvoli niečomu inému.

S veľkými očakávaniami som sa posadil za volant béžovej Octavie vybavenej motorom 1,6 FSI. Motor bol studený, tak som ho z počiatku veľmi netrápil, hoci na tachometri už bolo viac než 10.000 km. V tejto fáze sa Octavia správala pomerne kultivovane, hoci ostrejší chod motora bolo od počiatku jazdy počuť. Po stránke výkonu nebol rozdiel pri umiernenej jazde oproti 1,6 MPI príliš markantný. Po zahriatí motora na prevádzkovú teplotu sa ostrý chod motora s priamym vstrekom benzínu mierne utlmil, ale v celom spektre otáčok ho bolo počuť viac, než u slabšej 1,6-ky. Mám však dojem, že v Golfe V bol tento agregát ešte o čosi hlučnejší. Pri úplne stlačenom pedále plynu bolo cítiť, že motor ochotnejšie zrýchľuje ako v nižších, tak aj vo vyšších otáčkach, než jeho 8 ventilový predchodca, ale očakával by som vzhľadom na príplatok 50.000 Sk väčší rozdiel. Je síce pravda, že v oblasti nad 4000 otáčok už 1,6 FSI poskytuje viac výkonu, než slabšie 1,6 MPI, ale motor bolo celkom zretelne počuť. Ale koľkokrát človek využíva takéto otáčky?

Po stránke spotreby neviem túto Octaviu posúdiť, lebo posádku tvorili 4 ľudia. Z počiatku bol motor celkom studený a veľká časť testovacej trasy viedla mestom s častými obmedzeniami rýchlosti. So zahriatym motorom naskakovali na displeji palubného počítača pri ustálenej rýchlosti skutočne zaujímavé čísla. Napríklad pri ustálenej rýchlosti 100 km/h sa pohybovala spotreba iba okolo 5,0 L.

Neodpustím si ale malé rýpnutie. Pri pravom zadnom okne sa ozýval toľko spomínaný fukot. Nebol síce taký výrazný, ale bol tam. Na ospravedlnenie však musím povedať, že testovaná Octavia mala vyše 10.000 km a pokiaľ zohľadníme, že je to predvádzacie vozidlo, tak sa bude jednať zrejme o jedno z prvých vozidiel. Čo som však u ostatných testovaných Octavii nezaznamenal bolo pravidelné tiché pukanie ozývajúce sa z priestoru výduchov ventilácie nad rádiom.

Novú Octaviu by som zhodnotil ako veľmi podarené auto, ktoré má svojmu majiteľovi čo ponúknuť, ale motor 1,6 FSI neponúka vzhľadom k svojej cene adekvátny výkon.


© 08.01.2005