Tu sa zobrazí logo

Moja železnica

  ČO UŽ MÁM

Na prvom obrázku vidíte, čo už mám. Je to typický podkrovný priestor, ktorý som si sám "spáchal". Je dobre tepelne odizolovaný a počas prvej zimy v ňom nebolo treba vôbec kúriť, iba v najväčších mrazoch mierne temperovať. Takže z radiátorov na oboch koncoch už nemám strach. Priestor nemá žiadne okno, teda ani denné svetlo. Nič teda nevybledne a noc si urobím hocikedy. Hoci súčastné osvetlenie ju pripomína skoro vždy. Inak je priestor nevetraný, v prípade potreby sú na to určené 2 ventilátory. Dúfam, že prachu bude málo.

Na druhom obrázku vidíte, ako sa miestnosť zmenila. Steny sú otapetované oblakmi a konečne je tam aj poriadne osvetlenie. Doteraz tam bola iba jedna úbohá žiarovka a vyzeralo to tam strašne. Teraz sa tam už bude dať aj modelárčiť. Svietidlá sú šikovne zapustené do špicu miestnosti a prerobil som aj ich zapojenie. Môžu svietiť kompletne ako vidíte na obrázku alebo iba jedna strana (svietidlá sú dvojtrubicové). Fotografia je na rozdiel od prvej zhotovená už bez blesku :o)

Ak kliknete na tretí obrázok, uvidíte niekoľko obrázkov, ktoré dokumentujú výstavbu nosnej konštrukcie pre celú železnicu (na podlahe pribudlo linoleum). Rozhodol som sa vydať cestou koľajiska v jednom kuse. Celé koľajisko bude postavené na drevenom ráme. Rám je tvorený jednotlivými segmentami, ktorých rozmer je cca 1x1 m. Segmenty sú zhotovené z ohobľovaných latí 30x50 mm. Rámy sú umiestnené v nezvyčajnej výške 40 cm. Dá sa pod to ešte pohodlne vliezť aj pracovať na povrchu.


Po kliknutí na tento obrázok uvidíte zopár záberov (časom budú pribúdať), ktoré znázorňujú postup pri výstavbe podložia pre koľaje. Najskôr budem pokladať podložie pre skrytú časť koľajiska a neskôr aj pre viditeľné časti. Systém kotvenia je na stĺpikoch vo vzduchu, sololitové pásy podložia sú zospodu spevnené dreveným profilom.


© 14.08.2004